BCBGeneration
1 item(s)
Volgen
ModelweergaveProductweergave
BCBGeneration
Cocktailjurk
    € 59,90
    € 129,00

    BCBGeneration: een goede stijl is de helft van de strijd

    BCBGeneration komt uit het zonnige Californië. De afkorting BCBG maakt meteen duidelijk waar het Amerikaanse modelabel voor staat. BCBG betekent namelijk "bon chic, bon genre": iedereen die goed gekleed is, heeft ook een positieve levenshouding. Voor het merk is mode namelijk niet alleen kleding, maar is mode een manier van leven. Zo stelt BCBGeneration zichzelf ten doel om zelf nieuwe trends te creëren, die passen bij het leven. Het is voor het merk daarbij niet belangrijk om trends te volgen of te kopiëren; het gaat immers om de eigen ontwikkeling van het bedrijf. Het label heeft bij het ontwerpen de vrouw voor ogen die zich op ieder moment goed wil kunnen kleden. Daarom ontwerpt het kledingmerk BCBGeneration jurken, rokken, jumpsuits en blouses die de diverse persoonlijkheden van de vrouw weerspiegelen.

    Hoe BCBGeneration de wereld veroverde

    In 1989 werd BCBGeneration opgericht door Max Azria. Aanvankelijk was het label afgestemd op het leven van jonge vrouwen. Max Azria wilde hierbij de studenten in haar omgeving inspireren met frisse ontwerpen en creatieve looks. Daarna ontwikkelde het zich snel tot een ware lifestyletrend, met behoud van jeugdigheid en sereniteit. Keer op keer wordt het label geïnspireerd door de zelfverzekerde, doelgerichte vrouw van vandaag. Sinds 2009 heeft Joyce Azria het merk overgenomen. Als dochter van de oprichter en als creatieve en slimme vrouw weet ze wat er speelt in de modewereld. Zo heeft ze hierbij altijd voor ogen wat vrouwen zoeken in hun perfecte outfit. Daardoor ontwerpt zij kleding die vrijwel iedere dame aanspreekt. De verschillende kledingstukken uit de collecties variëren van sportief tot sensueel romantisch. Hierbij worden unieke prints worden afgewisseld met prachtige stoffen van hoge kwaliteit.

    Het brede scala aan mode

    Het succes van het kledingmerk bereikte in 2006 een hoogtepunt toen sterren als Eva Mendes en Angelina Jolie kleding van een nieuwe exclusieve collectie gingen dragen. Dankzij de bekendheid en sterke persoonlijkheden van deze celebrities werd meteen duidelijk waar het kledingmerk voor staat. Tegenwoordig wordt het trendy label BCBGeneration voor de moderne vrouw in meer dan 500 winkels over de gehele wereld verkocht, van de Verenigde Staten tot Azië. Vooral de sterke, assertieve vrouw, die zich ook vrouwelijk wil kleden, zal zich thuis voelen bij het BCBGeneration label.

    Naar boven