14% korting op ALLES in de SALE5

SALE14Kortingscode activeren
Nog maar:00HRS00MIN00SEC
Fitness schoenen voor dames176

Fitness schoenen: comfortabel bewegen tijdens je workout

Een succesvolle workout begint bij het dragen van een paar goede fitness schoenen. Iedereen heeft wel een paar sportschoenen in de kast maar niet elk paar is geschikt om te dragen tijdens een fitness les. Er zijn namelijk tal van verschillende soorten fitness: aerobics, cardio, spinning, steps, pilates of dans workouts zoals Zumba. Bij al deze sporten beweeg je flink maar de intensiteit van de training en in welke mate je spieren, gewrichten en pezen belast worden kan nogal verschillen. Natuurlijk wil je blessures voorkomen. Daarom kies je voor fitness schoenen voor damesdie perfect zijn afgestemd op de activiteit die je doet. Het ruime assortiment zorgt ervoor dat je altijd een paar koopt dat past bij de rest van je workout look.

Dames fitness schoenen: kijk naar de maat

Net als bij een gewoon paar schoenen, kijk je ook bij fitness schoenen naar de maat. Zeker wanneer je intensief beweegt is een goede pasvorm geen overbodige luxe. Een absolute don't is om fitness schoenen te kopen die te klein zijn. Je voeten schuiven meestal wat naar voren wanneer je flink beweegt, dus moet er aan de voorkant van de schoen voldoende ruimte zitten. Anders gaan je tenen knellen en ontstaan er blessures of wondjes. De perfecte schoenen sluiten precies aan bij de hiel en slippen niet. De breedte van de sportschoen is ook belangrijk. Die moet namelijk precies op de breedte van de voet aansluiten. Wanneer je fitness schoenen te breed zijn, neemt de stabiliteit af en wordt de kans op blaren groter.

Sportschoenen voor dames: demping en stabiliteit

Je voeten krijgen nogal wat te verduren wanneer je aan het fitnessen bent. Veel fitness schoenen hebben daarom een tussenzool die gemaakt is van een dempend materiaal. Hiermee worden de schokken opgevangen die ontstaan wanneer je flink beweegt. Afhankelijk van welke soort fitness je beoefent heb je een bepaalde demping nodig aan de voorkant van je voet, bij de hak of zelfs allebei. Net zo belangrijk is de stabiliteit. Bepaalde workouts geven een extra zijwaartse belasting op je voeten en gewrichten. Je verkleint de kans op een enkelblessure door schoenen te dragen met een stevige zool en een strakke vetering. Verder onderscheiden fitness schoenen zich door een ventilatiesysteem waarmee de kans op zweetvoeten kleiner is.